Zou dit een goede keus zijn als je wilt beginnen met een hobby fotografie?

Ik denk dat ik fotografie erg leuk kan gaan vinden. Om dit uit te gaan vinden heb ik mijn oog laten vallen op deze camera:

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/fujifilm-finepix-s1600/9000000008666579/index.html?promo=digitale-fotografie_tout-SCE-Dig.fotografie_tout-fuji-s1600_9000000008666579_Fujifilm+FinePix+S1600

Niet te duur, dus niet zo erg als blijkt dat ik er weinig aan vind.
Is deze camera een goede stap om te beginnen met fotografie? Of hebben jullie wellicht een ander idee om me op weg te helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Camera heeft leuke mogelijkheden, een redelijke zoom en je hoeft niet met lenzen te sjouwen. Het hangt toch wel af van welke wensen je bij de camera hebt en of je het zelf daarom een goede keus vindt. De prijs is zonder meer mooi. Goed zoombereik. Je kunt nog eens op prijsvergelijksites kijken en probeer goed te bepalen wat je ermee wilt. Een goede aanvulling is een circulaire panoramafilter waarmee je mooie contrastrijke foto's krijgt bij een blauwe bewolkte lucht. Het haalt ook reflecties weg. Kijk ook of je het leuk vindt om te gaan experimenteren met fotobewerking bv panoramafoto's, HDR (Google eens) en andere bewerkingen. Je hebt leuke freeware zoals Photofiltre of Gimp (wat ingewikkelder) en stitchprogramma's voor het maken van panoramafoto's. Veel plezier met deze hobby en ik nodig je uit om naar mijn voorbeelden te kijken . http://www.flickr.com/photos/jeroenhensen/

Het is een camera, er zitten veel opties op, maar eigenlijk is dit gewoon een digitale camera, in de iets luxere soort. En let op dat je bij deze genoeg batterijen op zak hebt, want het schijnt, zie reviews, dat na 2 uur je batterijen al leeg zijn. Ik heb zelf in december een spiegelreflexcamera aangeschaft en ben er nog steeds heel blij mee. Deze kan je instellen in jouw wensen. IK heb de Canon EOS 1000D gekocht. Zeer scherpe foto's, en je kan achtermekaar door klikken. Heb nu al een stuk of 500 foto's gemaakt en de batterij die oplaadbaar is, is nog niet leeg. Ik zou je goed laten voorlichten en eens rond vragen, want bol.com is qua prijzen ook niet echt de goedkoopste.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100