Kan ik mijn nikon d3400 camera opladen via de usb port?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Camera's
5.8K
Inekez1
5 jaar geleden
-
Om een accu op te laden heb je niet alleen een kabel nodig, maar ook een oplader. Alleen als die oplader is ingebouwd in de camera, kun je met de camera de accu opladen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb hier nooit problemen mee gehad omdat ik ook een techneut ben en dan weet je wel wat je koopt zodat je dit soort problemen niet hoeft te hebben. Dus een cursus elektronica zou wel helpen want ik maak ook vaak mee dat mensen iets kopen en er verder niet over na denken. Dus vraag altijd jezelf af wat ga ermee doen en dan gaat er echt weinig mis hoor.
LeonardN
5 jaar geleden
Er gaat niks mis. Het is gewoon dat Nikon er voor gekozen heeft geen USB-lader te maken.
Dat je een techneut bent heeft er weinig mee te maken.
Dit heeft met logica te maken. Dat iets kan wil niet zeggen dat iets is geïmplementeerd.
De techneuten van Nikon hebben die keuze gemaakt.
Of wellicht de verkoopafdeling, die nu meer losse laders kan verkopen. Je antwoord is dus onjuist en de minnen terecht. Als je een Nikon DSLR koopt doe je dat om de lenzenlijn of de fotokwaliteit, niet op de mogelijkheid deze te laden via USB kabel (of niet).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een USB heeft vier aaasluit punten de twee middelste is voor data overdracht en de twee buitenste aansluiting is voor stroom dus je kunt hiermee opladen hoor

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. De usb-aansluiting is alleen voor data-overdracht tussen camera en computer. Om de accu op te laden, moet je deze uit de camera halen en in de bijgeleverde oplader plaatsen.