Welk fotorolletje heb ik nodig voor een AGFA ISOLA I?

Ik heb pas een AGFA ISOLA I camera gekocht, dit is mijn eerste keer dat ik zo'n camera heb gekocht en ik heb dus geen idee welke soort fotorol ik hiervoor nodig heb en waar ik die kan kopen. Heeft iemand enig idee? Thanks!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
3K

Het beste antwoord

De Isola was de opvolger van de Agfa Click en Clack camera’s die ik al eens eerder beschreven heb. De kwaliteit was ook veel beter dan die twee modellen.

Daar past geen kleinbeeldrolletje in.
Daar moet een 120 rolfilm in.
Bijvoorbeeld deze:

Art.Groep: Zwart/wit rolfilm , art.nr. 44553

Analoge fotografie > Rolfilm > Zwartwit Categorie: KODAK Rolfilm 120 spoel zwartwit TRI X Tri - X TRIX 400 ISO 5 stuks verpakking Kodak Catnr. 6043998 Artikelnummer Leverancier 60177
€ 20,50 incl. BTW

http://www.hetbeeldgebouw.nl/p/2122584692/kodak-rolfilm-zwartwit-tri-x-pan-400-tx-120-5-pack?gclid=CO_crOK7tLgCFURY3godJ1IAow

Toegevoegd na 5 uur:
Hier vind je meer mogelijkheden, ook een stuk goedkoper.

Informeer wel naar ontwikkel- en afdrukprijzen.

http://www.twenga.nl/rolfilm.html

Het is heel leuk om zo'n vintage camera eens te proberen. Ook heel leerzaam. Gelukkig zijn de rolletjes nog te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet natuurlijk ook rekening houden met ontwikkelen. Ga je dat zelf doen kies dan voor zwart/wit. Ga je naar een vaklab kan je ook kleur nemen.
Een beetje te sporadisch de camera gekocht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is toch leuk gdanomym: even terug naar analoog. A393: zie mijn toevoeging
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zowel kleur als zwart/wit te koop, o.a. bij foto konijnenberg (http://www.fotokonijnenberg.nl/) behoorlijk aan de prijs, dat wel, maar het is dan ook een nichemarkt geworden.
Dezelfde rolletjes worden gebruikt in de Hasselblad camera's die nog wel gebruikt worden door beroeps. Zo'n camera kost enkele tienduizenden euro's, dus dan doet de prijs voor een rolletje er niet toe ;-)

Andere antwoorden (1)

Je hebt dan deze nodig[zie foto]
Misschien dat je ze nog kan kopen bij fotozaken en anders ergens online.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee klopt niet.
In de Isola moet een middenformaat film.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik in de binnenkant kijk van de agfa isola 1 dan moet er volgens mij toch het rolletje in dat bij mijn antwoord staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen 136 rol, maar een 120 rol.