Is de deurbel-aansluiting in de meterkast ook voor andere doeleinden te gebruiken?

We willen een camera ophangen buiten naast de deurbel.
Deze werkt op 12v dc en vroeg me af of ik hiervoor de aansluiting in de meterkast voor de deurbel kan gebruiken?
Dit zou namelijk de makkelijkste optie zijn.
Naar mijn weten is die aansluiting 12v?
Of heb ik dat helemaal verkeerd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Camera's
1.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Meten is weten.
En wat naar de deurbelknop gaat is een gedeelte van de deurbel circuit, niet de spanning zelf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zo als eerder door iemand opgemerkt Meten is weten : Meten kun je doen met een multimeter:
link multimeter https://www.multimeters.nl/p/digitale-multimeter-silverline?pid=4955924019.3903
hiermee kun je ook meten of het gaat om gelijk (DC) of wissel (AC) spanning.
op https://www.youtube.com staan genoeg filmpje met een uitleg hoe je een multimeter moet gebruiken.
jc54
5 jaar geleden
Camera naast de deurbel. Deze werkt op 12 V dc. Wát werkt er 12 V dc, de camera, of de deurbel?

Antwoorden (1)

In je meterkast zit geen 12v de deurbel is verbonden met een transformator die de stroom omvormt. Zo kan je er dus ook een kopen bij de camera en die aansluiten op een wanddoos.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Tenzij die transformator in de meterkast zit, dan KAN daar ook 12v zitten. :)
ronron1212
5 jaar geleden
Die zal gewoon ineen contactdoos zitten.
TurfGraver
5 jaar geleden
Yep. En daar kan 12v uit komen.