Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn superzoom camera laten werken als een dslr?

ik heb een nikon coolpix l840, maar ik gebruik hem meestal om videos mee te maken. De audio is ten eerste slecht en ik kan alleen autofocussen als ik film. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
985
gvrox
8 jaar geleden
Wat bedoel je met "werken als een DSLR" ? Dat is gewoon een ander type camera dan je hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@gvrox Ik wilde wat zeggen, maar nu hoeft het niet meer. @blueberrybloom Bedoel je het handmatig zoomen en of scherpstellen? Wat een mogelijkheid is bij veel DSLR+lenzen?
gvrox
8 jaar geleden
@blueberrybloomxx "kan iemand mij helpen?" schrijf je; maar zonder extra informatie is er niemand die hier een antwoord op kan geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, want een dslr werkt met een opklapbare spiegel, en jouw superzoom niet, dus fundamenteel werken deze bij het maken van foto's anders. Voor de geluidsopnames maakt het bij het filmen natuurlijk niets uit, en voor het scherpstellen tijdens het filmen gebruikt een dslr dezelfde scherpstelmethode als een superzoom (contrastdetectie). Een ander verschil is dat een dslr een grotere sensor heeft dan een superzoom, en dus betere kwaliteit beeld geeft, vooral bij weinig licht.
(Lees meer...)
gvrox
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding