welke camera is het beste om mee te filmen, voor youtube?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Annijo
Dat ligt nogal aan wat je wil filmen, en in welke omstandigheden. En wat je voor resultaat wil halen/verwacht. Het beste zal een voor de gemiddelde sterveling onbetaalbare videocamera zijn. Echter zal je daar weinig mee kunnen en misschien film je je achter je bureau stilzittend met fijn licht. Dan is het ook niet nodig. Wat je dus het best kan doen is even een yt-filmpje posten van wat vergelijkbaar is met jouw situatie (of ALS je al filmt daar een filmpje van). Geef dan een filmpje met de slechtste omstandigheden (licht/beweging/locatie). En een budget. De beste kan je waarschijnlijk niet betalen noch bedienen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.enzoknol.net/tips-voor-het-filmen-van-je-eerste-vlog/

Antwoorden (2)

De camera in je mobiel is daar prima voor geschikt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@hanson
-min -Niet elke mobiel heeft een camera
-Niet elke mobiel heeft een goede camera
(misschien bedoelde je smartphone en dan nog is het maar de vraag wat er in zit)
-Niet iedereen filmt stationair zijn bureau voor youtube met prima licht, bij bewegende filmer en druk bewegend beeld of donkere omstandigheden zou ik toch voor een dedicated camera gaan Vreemd antwoord als je niet weet wat de vrager voor apparatuur heeft, of voor eisen/omstandigheden.
In principe maakt het niet heel erg uit, zolang de camera maar scherp genoeg is.
De meeste smartphones op dit moment hebben een (full) HD camera, en dat is dus al genoeg om een goed en scherp filmpje te maken.