Wat gaat er mis met deze oude Hi8 bandjes?

Hi8 video overgezet met een ION video2PC apparaatje. Software: CyberLink Power Director.
Zoals je in de link kunt zien is de kwaliteit heel slecht, allemaal zwarte strepen. Dit is bij vrijwel alle bandjes die ik heb, maar niet bij allemaal.
Slechte kwaliteit is ook bij gewoon afspelen.
Bij overzetten soms de melding "Op deze film rust auteursrecht. Opnemen is verboden."
Kan de kwaliteit nog verbetert worden? Hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.1K

Antwoorden (2)

Dit ziet er in eerste instantie uit als vuile koppen in je videocamera. Een reinigingscassette is niet de beste, maar wel de meest eenvoudige methoden.

Wat ook nog kan, is dat de bandjes te lang hebben gelegen, waardoor de tape niet lekker meer loopt of doorgedrukt heeft. Een paar keer helemaal op en neer spoelen wil dan nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het aan het apparaat zelf ligt als ie dit op alle .
bandjes doet.Ik zou gewoon eens kijken in de vrienden of kennissenkring of er iemand is met een hi8 recorder en de bandjes daar eens op afspelen.Ion apparaten heb ik persoonlijk geen goede smaak van,daar er een cassettedeck van dat merk het na 2 dagen af begaf.Het kan ook nog zijn dat dit bandje wat je hier laat zien met sterke magnetisme in aanraking is geweest door luidsprekers of een tv of de stand van de koppen is niet goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
af=al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik ga hier inderdaad eens verder mee kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net even op internet gekeken en het blijkt dus een klein apparaatje te zijn waar je een videorecorder aan verbind en wat je via usb aansluit.Maar als die videobandjes op die recorder wel gewoon goed afspelen op de tv,dan zou ik eerder kijken naar een tv-kaart en die in de pc inbouwen.Dat is de manier die ik hier al jaren handhaaf en werkt al jaren goed(al is mijn tv kaart uit het jaar kruik).Op internet lees je alleen maar ellende over dit video2pc apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arie, lees even mijn omschrijving goed. Het is ook als ik gewoon afspeel, zonder de video2pc...