Is een dashcam legaal?

Afgelopen week heeft mijn vrouw een auto-ongeluk meegemaakt en we hebben besloten dat het wellicht beter is om een dashcam te kopen zodat we in het vervolg bewijsmateriaal hebben. Ik heb een beetje op google gezocht en vond onder ander de site http://www.voordeeldashcam.nl en die stellen dat het inderdaad legaal is om een dashcam aan te schaffen.

Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Het filmen met een dashcam in Belgie en Nederland is legaal en valt onder de vrije nieuwsgaring. Bij publicatie van een video, opgenomen met een dashcam, is het wel zaak dat personen in de video onherkenbaar worden gemaakt of dient duidelijk te worden gemaakt waarom de herkenbaarheid belangrijker is dan de privacy.