Hoe krijg ik een vlek op de lens van mijn fotocamera weg?

Het gaat om een sony cyber-shot, waarvan de lens niet apart is los te halen. Als je inzoomt, verschijnt er een vlek onder aan het beeld. Ik neem aan dat dit binnen in de lens zit, want de buitenkant van de lens is al meerdere keren te vergeefs schoongemaakt (zie foto). Is er een gemakkelijke manier om de lens los te krijgen en zelf schoon te maken?

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de foto niet te zien is, ligt het aan de site....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Het licht er natuurlijk aan waar de vlek zit en wat het is.
Zelf heb ik eens een olievlek erop gehad. Ik heb deze toen makkelijk kunnen wegpoetsen met doekjes die ook oa geschikt zijn voor beeld schermen.

Misschien kan je eens bij een fotowinkel gaan vragen. Deze mensen hebben er wellicht meer verstand van en kunnen waarschijnlijk hun advies garanderen. Dat kan ik uiteraard niet!