Wat is belangrijk als ik een DSLR voor film wil gebruiken?

Ik heb nu een Nikon D3100 en ben hier al een tijdje uitgegroeid... Ik hou van fotografie maar ook van cinematografie en gebruik mijn dslr dus ook om te filmen. Ik heb meerdere lenzen van Nikkor (DX) bij de d3100 gekocht en wil deze ook blijven gebruiken. Ik zat te kijken naar een D5200 of D7000. De D5200 heeft een 24mp sensor en ik dacht dat dit beter zou zijn voor film, klopt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou dat beter zijn, voor filmen gebruik je maar 2Mp.....

Het beste antwoord

Voor fotografie kan die 24 mp een aanwinst zijn, echter voor film gaat de camera over naar een lagere resolutie daar er in principe heel veel beelden achterelkaar opgeslagen moeten worden. Op dat moment is het snel verwerken van een groter belang dan een groot aantal pixels. Dus kijk naar de wegschrijfsnelheid van je SD kaart, deze moet snel zijn, investeer in ieder geval bij filmen in een goede en snelle kaart met daarbij voldoende wegschrijf ruimte denk aan een 32 of beter een 64 of 128 kaart. Daar kan je heel leuke filmpjes op wegzetten zonder snel van kaart te moeten wisselen.

Succes met je nieuwe camera.