Kan je met de Nikon 1 j1 ook mooie zonsondergang beelden maken ?

ik wil graag de nikon 1 j1 kopen om voor mezelf te fotograferen.. maar kan je met deze camera ook mooie zonsondergang beelden maken ? dus dat bijvoorbeeld je paard zwart word en de achtergrond orange achtig , ik heb een bijlage toegevoegd zodat het wat duidelijker is , dus kortom kan je zo'n foto maken met de nikon 1 1j ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Antwoorden (3)

Ja. Alleen verwacht niet dat dat vanzelf gaat, je zult
Ten eerste: de gebruiksaanwijzing GOED moeten lezen, daar staat in welke instellingen waarbij horen,
Ten tweede: veel oefenen, en kijken hoe jouw apparaat op jouw instellingen reageert.
De J1 is een goed apparaat met goede objectieven, maar je zult ook af en toe het ding moeten coorigeren, zeker bij dit soort opnames, want standaard zal het apparaat proberen een "correct" belichtte plaat te maken, terwijl jij dus een onderbelichte voorgrond tegen een correct belichte achtergrond te krijgen. Daarvoor zit een instelling in deze camera, maar die moet je natuurlijk wel op het "moment supreme" weten te zitten! Goed lezen dus, die gebruiksaanwijzing.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, ik kan even geen voorbeeld bij voegen. Doe ik straks wel even. Gewoon in de automaat. Werkt prima. Zo wie zo antwoord een opvolgen.

Toegevoegd na 42 minuten:
hier een voorbeeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De antwoorden krijgen punten. Uiteindelijk wordt het antwoord met de meeste punten bovenaan geplaatst. Misschien is dan niet meer duidelijk dat je met "antwoord een" het antwoord van suluap bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doel op het lezen van de gebruikers handleiding
Ik heb de Nikon 1J1 en maak regelmatig foto's van zonsondergangen. Dus het kan.

Er is een stand voor zonsondergang en dan kun je binnen die stand nog weer over en onder belichten.
Ook met de gewone stand kun je foto's maken van een zonsondergang, over en onderbelicht, net wat je wilt.

Daarnaast kun je je foto's in Raw opslaan en daarna met NikonView de foto nog wat bewerken. Met Nikons speciale programma (capture NX2) kun je nog veel bewerken in Raw.
Ook andere fotoprogramma's (Adobe Photo Elements of Paint Shop Pro) laten bewerken in Raw toe.
Op die manier kun je ook met dit relatief simpele toestel hele mooie foto's maken.