Welke SD kaarten zijn mogelijk voor de Canon EOS 600D?

Ik kan geen pagina vinden op Google waar alle SD-kaarten staan die mogelijk zijn bij de Canon EOS 600D. Ik heb nu namelijk een Sandisk Extreme (klasse 10, 16GB) en een Sandisk Ultra (klasse 10, 16 GB) maar bij de Ultra SD kaart stopt mijn camera regelmatig zomaar met filmen. Nu wil ik een 3e SD-kaart kopen, maar dan wil ik wel zeker weten dat hij geschikt is. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
5.6K

Het beste antwoord

De camera is compatibel met SD-geheugenkaarten, SDHC-geheugenkaarten en SDXC-geheugenkaarten. Voor filmopnamen heb je een SD-geheugenkaart nodig met een hoge capaciteit en van snelheidsklasse 6 ' ' of hoger.
Als je voor het opnemen van films een kaart met een lage schrijfsnelheid gebruikt, kan het zijn dat de film niet goed wordt opgeslagen. En als je een film afspeelt op een kaart met een lage leessnelheid, wordt de film mogelijk niet goed weergegeven. Tot zover de gebruiksaanwijzing.

Het verbaast me dat de Ultra-kaart (klasse 10) die jij gebruikt hebt, kennelijk niet goed functioneert. Dat heeft dus vermoedelijk met de schrijfsnelheid te maken, zoals in de gebruiksaanwijzing wordt genoemd. Die is voor de Ultra 20 of 30 M/sec, terwijl de Extreme (Pro) tot 95 MB/sec haalt. Maar let op, want ook binnen die klasse zijn er diverse varianten!

Via de link hieronder vind je een totaaloverzicht. Ik zou gaan voor de Extreme (Pro) met een snelheid van 95 MB/sec!
http://www.sandisk.nl/products/memory-cards/sd/
Pieter2011
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja kan er in principe gewoon elke SD-kaart in gooien, al zou ik toch wel voor een wat snellere gaan, dat is toch wel wat makkelijker in verband met data-overdracht. Ik had mijn laatste sd gekocht met een class 10, ben zelf best wel tevreden alleen, ben ik wel een hobbyfotograaf. Hang er vanaf wat je wilt. Ik heb hem hier gehaald
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Ja kan er in principe gewoon elke SD-kaart in gooien" Dat kan dus niet, althans niet als je wil filmen. Pak maar een oude SD kaart (dus geen SDHC) dan gaat foto's wegschrijven langzaam en is filmen (in HD) met veel nieuwe apparaten uitgesloten.