Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de batterij van mijn Sony digitale camera ook leegraakt als hij niet wordt gebruikt?

één maand niet gebruikt, en de batterij was leeg!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
945

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Omdat een Li-ion-batterij continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen.

Toegevoegd op 17-05-2009 22:51:40
Ik schreef batterij, maar bedoelde accu.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Een L-ion accu verliest inderdaad zijn spanning (zie bron)
Maar buiten dat kan het ook zijn dat er componenten in de camera spanning verbruiken ook als de camera uit staat. dat kan bijvoorbeeld zijn voor de datum/ tijd enzovoorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik heb hetzelfde gemerkt! Tip: haal de (opgeladen) batterij UIT de camera als je hem niet gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat helpt niet. Hij loopt toch langzaam maar zeker leeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar minder langzaam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm... Minder SNEL natuurlijk! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat dat niet helpt. Als de camera uit staat, staat ie uit en neemt ie geen stroom. Als je 'm JAREN lang laat zitten, wordt wel aangeraden om 't er uit te halen - dit ivm lekkage van batterijen na lange tijd.
Ik heb 't zelfde euvel. Inderdaad wat de anderen zeggen: hij loopt gewoon leeg. Bijzonder weinig aan te doen - met name als de batterij al wat ouder is.
Oplaadbare batterijen lopen altijd harder zelf leeg dan niet-oplaadbare batterijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mischien heeft u de Camera niet helemaal goed uitgedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat je een oude camera hebt. Mijn moeder heeft een heel oud mobieltje(10 jaar oud) en die is al binnen een dag op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding