Hoe komt het dat de batterij van mijn Sony digitale camera ook leegraakt als hij niet wordt gebruikt?

één maand niet gebruikt, en de batterij was leeg!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat een Li-ion-batterij continu zijn capaciteit verliest, al wordt hij niet gebruikt. Dit verlies is groter bij hogere temperaturen. Toegevoegd op 17-05-2009 22:51:40 Ik schreef batterij, maar bedoelde accu.

Een L-ion accu verliest inderdaad zijn spanning (zie bron) Maar buiten dat kan het ook zijn dat er componenten in de camera spanning verbruiken ook als de camera uit staat. dat kan bijvoorbeeld zijn voor de datum/ tijd enzovoorts.

Klopt, ik heb hetzelfde gemerkt! Tip: haal de (opgeladen) batterij UIT de camera als je hem niet gebruikt.

Ik heb 't zelfde euvel. Inderdaad wat de anderen zeggen: hij loopt gewoon leeg. Bijzonder weinig aan te doen - met name als de batterij al wat ouder is. Oplaadbare batterijen lopen altijd harder zelf leeg dan niet-oplaadbare batterijen.

Mischien heeft u de Camera niet helemaal goed uitgedaan.

Dat komt omdat je een oude camera hebt. Mijn moeder heeft een heel oud mobieltje(10 jaar oud) en die is al binnen een dag op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100