Waar kan ik de beste cameratassen vinden? (voor mijn eerste spiegelreflexcamera)

Waar moet ik op letten als ik een cameratas koop? Wat zijn de beste merken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Het beste antwoord

Bij Kameraexpress is een ruime keus. Dit is een onlinewinkel maar je kan er ook naar toe in Rotterdam (ook in Amsterdam lees ik, maar hier ben ik nog nooit geweest). Waar je op moet letten? Op diverse zaken. De grootte bijvoorbeeld: wat wil je allemaal meenemen, hoeveel lenzen, statief? Moet ie tegen regen kunnen? Ga je in de nabijne toekomst uitbreiden met je apparatuur?
Als je een camera met 1 standaard lens hebt, heb je aan een kleine schoudertas al voldoende. Anders zit je al gauw aan een rugtas. Ik raad wel aan om te kijken en te passen. Wil je bijvoorbeeld een rugzak met 1 hengsel of 1, wat vind je prettig?
Er is in ieder geval keuze genoeg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu zou ik met een kleine schoudertas voldoende hebben, maar ik zal waarschijnlijk wat meer spulletjes hebben... misschien dus eerder een rugzak...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind ze ideaal, en ook deze heb je in alle soorten en maten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die van Crumpler (en ook Lowepro) lijken leuk :-)
http://www.crumpler.eu/index.cfm?seite=photo&sprache=EN

Andere antwoorden (3)

Dat hangt van jezelf af, ik raad je aan om op cameratasshop.nl te kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je allereerste tas is altijd een miskoop. Dit komt omdat je gewoon nog niet weet wat bij je past totdat je een paar maanden hebt rondgelopen met je apparatuur.

Dus mijn advies is om zo goedkoop mogelijk te kopen.
En niet online maar in de winkel zodat je ook kunt passen en meten.
Bekijk wat je bij je mee wilt nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek een winkel bij jou in de buurt en neem je camera mee of kijk of ze daar jou camera hebben.
Pas deze in verschillende tassen met de lenzen en vooral andere benodigdheden. Past het net, neem dan een (iets) grotere. Er komt later nog wel iets bij.
Neem niet een hele grote tas, want je neemt nooit zes lenzen mee. Die blijkt later alleen handig voor opslag thuis.

Een tas over de schouder, rugzak of half-rugzaak, is persoonlijke voorkeur. Probeer dit in de winkel uit.