Wat is het verschil tussen een Canon 1100D IS II en Canon 1100D DC III?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
11.8K

Het beste antwoord

Even voor de goede orde, wat je vraagt is het verschil tussen twee kits van body + lens, waarbij:
- "1100D" verwijst naar de body: dat is de Canon 1100D body, momenteel de goedkoopste DSLR body van Canon (nog steeds een fantastisch body!)
- "IS II" en "DC III" verwijzen naar de kitlens die erbij zit.

- "IS II" is de Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II, dat is de nieuwe 'basis' telelens van Canon, een sterk verbeterde versie van de originele 18-55 kitlens. Nog altijd een basislens, maar zonder meer een prima lens om te beginnen.
- "DC III" is de Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 DC III. Zoals je ziet is een lens met exact hetzelfde zoombereik (tussen 18 en 55 mm), maar het betreft een oudere uitvoering.

Het belangrijkste verschil tussen de twee lenzen is dta de oudste, de DC III mist de magische letters "IS", en die staan voor "interne stabilisatie". Dat betekent dat de lens compenseert automatisch de trilling van je camera tijdens het fotograferen. In het geval van de IS II lens, tot 4 stops, en dat is heel wat. Daarnaast is de IS II lens ietsjes groter, maar dat is geen relevant verschil.

Ik zou zonder enige twijfel voor de IS II kiezen, zelfs als het een paar euro meer kost.

Zie op de afbeeldingen de twee lenzen, eerst de IS II, en daarna de DC III.
Het meest opvallend verschil is de aanwezigheid van het knopje voor het aan- en uitzetten van de interne stabilisatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1... zeer duidelijk

Andere antwoorden (1)

Er zit bij de DC III een andere kitlens, die lens stelt minder snel scherp en heeft geen stabilisatie. Ik zou voor de 18-55mm IS II gaan, dat is een uitstekende lens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de 'II'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is die ik bedoel, de tweede versie van de 18-55mm met IS. Dis wat jij noemt de Canon 1100D IS II.