Het is een hele bolle lens. Een extreme groothoek lens dus, waardoor je alles voor en naast je kunt zien. En daar ligt ook de grens, achter je zie je niets.
Als je het plat afdrukt, logisch in de fotografie, is het beeld wel heel erg vervormd en is alles een soort van rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele bolle lens. Zodat licht vanuit alle kanten nog de lens in kan gaan en verbogen kan worden naar de film/sensor.
In de uiterste randen is de verbuiging het grootst en krijg je ook de grootste vertekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is inderdaad een groothoek lens maar dan met een bolglas wat buiten de lenshouder steekt