Wat is een goede en goedkope spiegelreflex camera? Ik wil hem gebruiken voor film.

Ik film nu met een jvc everio. 1tje zonder hd. Ik maak films op youtube en ik wil een wat betere camera. Dat je jezelf kan focussen (jij scherp, achtergrond onscherp)
Met gewoon zon ring. Wat voor een camera raad je me aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je mooie videos wilt maken heb je niet per se een spiegelreflex nodig, wat is je budget?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, met een spiegel reflex camera (DSLR) kan je niet filmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maximaal 400 euro. Maar ik denk dat dat te weinig is. heb je tips voor onder de 400?
capthavoc
12 jaar geleden
een echte Digitale spiegelreflex maakt in principe ook alleen foto,s
en moet een HD vidcam hebben lijkt mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja capthavoc, ik denk eerlijk gezegd dat vs dat ook bedoelt. Anders heb ik echt de verkeerde DSLR gekocht hahaha!

Het beste antwoord

de goedkopere spiegelreflex is nog altijd primair gemaakt om foto's te kunnen maken. Je zal dus een keuze moeten maken. Ik zou nog even doorsparen en dan gaan voor de spiegelreflex die nu mischien nog iets te duur is maar waar je op langere termijn beter mee uit de voeten kan. In de tussentijd zou ik vooral eens gaan kijken op forums zoals die van zoom over ervaringen met dergelijke toestellen. Vaak wordt hier ook eea 2e hands aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (2)

Je kunt beter (omdat je klaarblijkelijk alleen wilt filmen) gaan voor een nieuwere uitvoering video camera. Een DSLR is een foto camera, waar je soms ook mee kunt filmen. Allen is dat filmen met zo'n camera helemaal geen makkelijk iets, zeker niet met de eenvoudiger/ goedkopere uitvoeringen, omdat de ergonomie niet klopt, je moet dat ding een eind van je gezicht houden om op het scherm te kunnen kijken, en dat is op den duur knap vermoeiend. Daar zijn wel weer hulpmiddelen voor bedacht, zoals een schouderstatief en een kap met loep voor op het scherm, maar alleen die accessoires kosten al meer als jou budget........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sony slt cameras. Die kunnen echt goed real time scherp stellen als je filmt. Dit zijn spiegelreflexen met halfdoorlatende spiegel. Als je er een lichtsterk objectief opzet krijg je ook de geringe scherptediepte als je dat wilt. Draai je de lens ((diafragma) wat dicht dan heb je een betere overall scherpte als de film daarom vraagt. Verder zijn het ook nog prima camera's voor fotografie. Je kunt er Minolta of Sony objectieven op zetten.