Hoe zet je foto's van de computer weer terug naar de camera?

Ik wil graag foto's op mijn SD kaart zetten en die dan vervolgens weer in mijn camera doen. Dit heb ik al geprobeerd maar als ik de SD in de camera doe geeft die de melding 'geen beeld' terwijl op de computer de foto's wel op de SD kaart staan. Iemand een oplossing?
Heb trouwens een Canon PowerShot SX400 IS

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stomme vraag wellicht, maar wat is het idee achter foto's weer in de camera te krijgen? Als het foto's zijn die uit die camera komen zou het terugplaatsen in de map waar deze uitkomt moeten werken. Het ligt aan de camera welke map dat is. Maak een foto met de camera en dan zie je welke map het is, en ook of de naam klopt van het bestanf. 09042016.jpg ofzo
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb geen idee maar ik heb perongeluk de mapjes verwijderd die op mijn SD kaart stonden en nu kan ik mijn foto's dus niet meer terugzetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik de foto's op de SD kaart probeer te kopiëren krijg ik de melding:"Dit bestand kan mogelijk niet op het apparaat worden weergegeven of afgespeeld."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maak 1 foto.
Dan komt de map vanzelf terug.
Gooi in die map de foto's Maar nogmaals, waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1. als ik de foto weer in die map zet doe die het nog steeds niet
2. omdat ik de foto's op mijn camera terug wil kunnen kijken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom bekijk je die niet gewoon op de PC dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat ik het leuk vind om ze gewoon tussendoor terug te kunnen kijken als ik bijv. ergens ben zonder laptop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat jij wil doen lukt inderdaad meestal niet, vanop een SD-kaartje kunnen bij de meeste toestellen enkel de met dat toestel opgenomen en dus naar de kaart geschreven beelden bekeken worden. Eenmaal eraf gehaald dus nooit proberen terug te zetten.
Zoals bvb ook vele TV-toestellen in foto-modus enkel niet bewerkte beelden kunnen tonen, dus geen gefotoshopte bvb.

Antwoorden (1)

ik heb niet veel verstand van camera's, maar het kan zijn dat wanneer je je foto's op je pc bekijkt, je een andere extensie gebruikt dan op je camera. camera's gebruiken zo ver ik weet RAW bestanden en windows converteert ze naar bijvoorbeeld JPEG, JPG of PNG.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Intern in elke camera is een foto even RAW, totdat hij tot JPG verwerkt en opgeslagen wordt. (Behalve dan bij DSLR's en MILC's en een paar duurdere compactcamera's daar kan je dan instellen of RAW of JPG of RAW+JPG. Windows zet RAW niet om, anders heb je er nog niets aan, ik lees de RAW bestanden in, op software die wat met RAW-bestanden kan en als ik dan klaar ben met de RAW-bewerking geeft ik aan dat ik het JPG wil maken (of een ander formaat). RAW>JPG gebeurt dus in de meeste camera's of op uitdrukkelijk commando van de gebruiker. De bestanden in de camera van de vrager zijn al JPG in de camera. Windows kan RAW niet lezen laat staan omzetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Windows kan RAW weldegelijk lezen, maar kan ze inderdaad niet omzetten zonder behulp van een programma.