welke is de beste Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 of toch de Tamron SP 90MM F/2.8 Di VC USD MACRO 1:1 als macrolens?

Goede dag iedereen,

na lang wikken en wegen en vragen zitten te stellen op onder andere deze site. Over een Macro lens voor mijn NIKON D3200
Heb ik uiteindelijk voor de Tamron 90mm gekozen. (Hopelijk een goede keus)

maar hier zijn nu 2 soorten in
+ Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 --> €389
+ Tamron SP 90MM F/2.8 Di VC USD MACRO 1:1 --> €492

maar is dit verschil het nu waard, het enigste verschil wat ik denk dat er is is de VC USD (de beeldstabilisator, als ik me niet zou vergissen)

Nu ik heb totaal geen ervaring met Tamron, ik heb 2 lenzen en deze zijn alle 2 van nikon zelf

het enigste probleem met mijn Nikon D3200 is dat ik geen motor heb, dus dit moet in mijn lens zitten. Is deze lens mogelijk hier op?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1K

Antwoorden (1)

de DI macro is zonder motor
de DI VC USM is met motor (vc is vibratie correctie, usm is Ultra Sound Motor)
Je zult dus voor de 3200 deze laatste moeten hebben.