Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De batterij van mijn fotocamera is binnen 15 minuten leeg. Wat kan er aan de hand zijn?

Het is een Canon Ixus 500. Niet meer de jongste, maar wel een heel fijn apparaatje. Iemand een idee of het aan de batterijen ligt, of aan het apparaat. Ik heb in totaal 3 batterijen (net zo oud als het toestel) en ze hebben het allemaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
734
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde met een oude panasonic. Ook met nieuwe batterijen. Soms kan ik wel doorfotograferen, ook al geeft de camera aan dat de batterijen leeg zijn. Je zou (zoals al is aangegeven in de antwoord) eerst kunnen controleren of het met gleodnieuwe batterijen beter werkt, anders is er toch iets anders niet goed in de camera.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dan kan er maar één reden zijn, Batterij is niet in orde... Dus alle drie niet in orde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je batterijen zijn oud. Nieuwe batterijen er in.

Tenzij je buiten foto's aan het maken bent: Batterijen werken zeer slecht in de kou. Ze leveren veel minder vermogen bij lage temperatuur. Dus voor je je batterijen vervangt: Probeer het eens met een warme camera; hoe lang gaan ze dan mee.

Toegevoegd na 44 seconden:
[Oplaadbare batterijen verliezen een deel van hun oplaadbaar vermogen, dat bedoelde ik met oud; niet zozeer dat je batterijen gewoon leeg zijn]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop nieuwe batterijen. Tip; bij de Hema verkopen ze goeie en die gaan lang mee ;) (dan wel weggooi batterijen) en die zijn ook niet duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de action duracell kopen 12 stuks pakketje
oplaadbare batterijen van een heel goed merk kopen
duur maar wel stukken beter dan die standaard dngetjes
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja mijn allereerste digitale camera van 10 jaar geleden (1.3 MPixel), had dit ook. Zelfs met nieuwe batterijen.

Dus ik denk dat de camera een defect heeft, waardoor hij meer vermogen vraagt van de batterijen.
Kan natuurlijk ook de batterijen zijn, die nooit het eeuwige leven hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding