Wat kan ik doen tegen memory card error, please check the card?

Ik heb een nieuwe SD kaart ultra van 4GB gekocht en de camera Lumix Panasonic F7 geeft weer dat er een error is, ondertussen heb ik geprobeerd met formatteren, maar geeft geen verschil, ik kan het knopje van de camera gewoon niet in klikken met deze kaart, met de oude kaart van 1GB gaat alles perfect. Wat is er mis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb de zelfde camera. Dat komt door dat je alleen gewone sd-kaarten tot 2bg in de camera kan doen.
dus geen sdhc of ultra of wat voor benaming er bij staat.
Dit staat ook in de handleiding.

Ik heb op internet nog na gezocht of dit te omzeilen was. Of dat er een firmware update beschikbaar was. Maar helaas tot op heden heb ik dat niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk kan hij geen 4 gig kaart aan ?
even gekeken
Maar er zat zelf een 8 MB kaartje in dus ik denk dat je er nooit meer dan 4 gig in kwijt kan
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
Het oude kaartje is misschien als fat16 geformateerd ?
Een kaartje groter of gelijk aan 4 gig is meestal fat32 of NTFS
Dus ik vermoed dat hij alleen in de camera geformateerd kan worden en misschien alleen als fat16 ?
maar vraag me dan wel af of hij
4 gig geeft ?
Het valt te proberen om hem in de camera te formateren ?
maar of hij daarna te lezen is in een pc cardreader ??.
misschien wel via de usb kabel ?
capthavoc
11 jaar geleden
Kan hij met een goed kaartje normaal gesproken wel formateren ?
Want als dat zo is dan zal dit kaartje gewoon te groot zijn
en niet werken,
misschien zit de beveiliging er nog op ?
maar denk dat dat niet aan de orde is
capthavoc
11 jaar geleden
Dan is wat heineken88 zegt aan de orde en zal dat kaartje niet passen
je kan ze misschien ruilen voor 2 kaartjes van 2 gig of zo ?