Biedt UHS-I voor een SD kaartje veel meer voordelen dan een regulier Class 10 kaartje?

Ik sta op het punt om een SD kaartje van 64GB aan te schaffen. Ik twijfel tussen 2 modellen:

- Transcend SDXC 64GB Class 10
- Transcend SDXC 64GB Class10 UHS-I

Nu is de UHS-I ongeveer 6 euro duurder, maar wat is nou eigenlijk het exacte voordeel voor een UHS-I SD kaartje. Ik heb een spiegelreflex, maak veel foto's van o.a. bloemen en binnenkort ook vliegtuigen.

Mijn vraag is dus echt specifiek: wat is het voordeel van UHS-I, en zou ik ook het model gaan aanschaffen met de UHS-I of niet.

Bedankt voor jullie mening.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn nog sneller
http://nl.wikipedia.org/wiki/SD-kaart#UHS
De vraag is echter, of jouw specifieke camera wel zo snel kan wegschrijven. Van welk onderwerp je foto's maakt maakt niet zoveel uit, wat wel verschil maakt is als je RAW-foto's maakt of filmt. Dat zorgt voor de meeste wegschrijfvertraging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik maak inderdaad RAW foto's. Daarnaast heb ik de Nikon D3200.

Het beste antwoord

Ja, jouw model kan daarmee overweg, zeker met RAW fotografie zou ik er voor gaan.

http://www.bythom.com/nikond3200review.htm

I saw a very measurable difference in using a state-of-the-art UHS-I card in the camera with buffer performance.

Niks zo vervelend als een volle buffer en je niet meer kan fotograferen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mee eens, heb het wel eens gehad inderdaad. Dan moet je eerst wachten totdat je camera alles heeft overgeschreven naar je SD kaartje. In ieder geval, ben toch voor het UHS-I SD kaartje gegaan, bedankt, Tomaat!