een macro objectief is een objectief die u kunt gebruiken om van heel dichtbij een object te fotografeeren. maar u kunt het ook gebruiken voor "gewone" foto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, (vrijwel) alle macro-lenzen gaan ook tot oneindig, dus prima geschikt voor andere manieren van fotograferen. (

(Er zijn een paar heel gespecialiseerde macro-lenzen die dat niet kunnen, maar dat zijn de uitzonderingen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op bijgevoegde foto (uit een ander antwoord van mij over macrolenzen; http://www.goeievraag.nl/vraag/canon-550d-graag-macrolens-wijze.333097) staan op de 2 onderste foto's een babyaapje en ringstaartmaki, beide met macrolens gefotografeerd. Het babyaapje was een meter of 2 van mij vandaan, de ringstaartmaki ongeveer een meter.

Kortom, in principe kan je met een macrolens ook gewone foto's maken.

Toegevoegd na 48 seconden:
Haal het sluitende haakje van de link af! Dan kan je de link openen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De macrolens is ook uitermate geschikt voor portretfotografie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt iedereen, dan ga die lens ook zeer goed zijn voor sportfoto's in donkere zalen zoals basket! En is dan mijn volgende vraag dom: "Zijn er dan ook macro lenzen die voorzien zijn van een IS en/of USM systeem?"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk zijn die er, probeer onderstaande link maar. Het is wel prijzig, maar dan heb je ook wat. Voor sportfoto's lijkt het me niet de perfecte lens, maar het kan wel. http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Macro/index.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 100mm macro IS van canon staat bekend als zeer scherp en snel met focussen. Eén van de beste lenzen die ze maken. http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Macro/EF_100mm_f2.8L_Macro_IS_USM/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens (heb ik ook, zonder IS), maar het is niet de gebruikelijke lens voor sportfoto's, ondanks het feit dat het wel mogelijk is.
Inderdaad kun je met een macrolens "gewone" foto's maken. Afhankelijk van het brandpunt dat je kiest voor je macrolens heb je dan een standaard, een licht tele of zelfs een stevige telelens, er zijn namelijk zowel 35 als 40,60 90 105 en zelfs 180mm macro-objectieven in de handel, die hele korte zijn mijns inziens echter minder handig. Als je kleine beestjes wil kieken, en 'm ook voor sport wil gebruiken , is de 180mm ideaal........
Maar duur.