Welke compact camera van onder de €200,- kan ik het beste kopen voor de beste sportfoto's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Antwoorden (4)

Daar zijn veel te veel mogelijkheden en dat is dus niet zo maar te beantwoorden.

Het hangt er ook van af wat je wilt met je sportfotografie:
Wil je vooral beweging laten zien, of wil je juist beweging bevriezen?
Dus je onderwerp scherp en de achtergrond in beweging?
Ben je geoefend in het 'pannen", oftewel meetrekken of wil je dit juist wel gaan leren?

http://www.canon.nl/youconnect_newsletter/tutorials/

Wat belangrijk is, is dat je zo veel mogelijk je instellingen handmatig kan kiezen.
De ene keer heb je een lange sluitertijd nodig en de andere keer juist een heel korte.

Voor een vergelijking van de nieuwe compactcamera's kun je bijvoorbeeld op Kieskeurig je wensen invullen en dan
vergelijken van verschillende mogelijkheden.

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera?xtor=SEC-[42009-36B37535-DE2E-49F8-8FB2-E50CDD47FC45S12851032953]-GOO-1[grp]-1[ad]-S-[+compact%20+camera]&gclid=CLaFgrHxurACFWchtAod_FUPog
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, geen van beide is m'n eerste reactie, tenzij je zeer beperkt te werk wilt gaan. Je kan gezien je budget beter een 2e hands digitale spiegelreflex camera nemen. Waarom: Compact camera's zijn veel te traag, je bent altijd te laat om het juiste moment vast te leggen en te traag voor de camera klaar is voor de volgende foto.
Weinig opties voor telenzen, dus mis je vaak de actie.
Als je indoor wil fotograferen, heb je sterke flitsers nodig, lukt alleen met de spiegel reflex camera's.
Dus tenzij je van de sporters verwacht dat ze voor je gaan poseren en/of groepsfoto's zou ik niet aan een compact camera beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
* Hoezo "geen van beide"???
* Moderne compacts zijn niet meer zo traag.
* Een sterke flitser geeft heel lelijke foto's.
* Flitsen in een sporthal heeft absoluut geen zin.
* Moderne compacts hebben vaak een groot zoombereik.
* Belangrijker is de lichtgevoeligheid van de lens.
Hallo,

Voor indoorfotografie heb je lichtsterke lenzen nodig en een creatieve compactcamera, het zoombereik is minimaal.
Indoor fotografie is onderhevig aan verschillende soorten van verlichting, de compactcamera is hiervoor te beperkt om de kleurtemperatuur van het licht te kunnen corrigeren.

Echter flitsen is ten zeerste afgeraden, flitsfoto's zijn richting de sporters niet toegestaan.

Fotograferen in een zwembad kan echter alleen met goeie lichtsterke lenzen op DLSR's.

U heeft dan wel een polarisatie filter nodig en niet iedere compactcamera heeft mogelijkheden om filters er voorop te plaatsen.

Succes met uw aankoopadviezen.
Groet,
De Professionele Fotograaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. PLUS
Flitsen is onzin bij de meeste sporten.
voor sportfotografie, en dan ook nog de beste sportfoto's, is een compact (zelfs de duurste) NIET te gebruiken. Als je echt sportfoto's wilt maken heb je een camera nodig die lichtsterke teleobjectieven kan gebruiken, en voldoende gevoelig is. Je zult eigenlijk altijd op een dslr uitkomen, met stevig optiek. Je budget zal daarvoor een factor 10 hoger moeten worden (MINIMAAL).