Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden camcorders niet zodanig gemaakt, dat ook naar groothoek en ultra groothoek kan worden gezoomd?

Tot nu toe heb ik alleen maar camcorders gehad die alleen van standaardlensstand naar telelensstand kunnen zoomen, maar net van standaardlensstand naar groothoeklensstand. Wel heb ik eens een groothoeklens op een camcorder gehad als extraatje, maar dat was geen zoomlens.

Toegevoegd na 15 minuten:
In de eerste extra uitleg staat "maar net". Dat moet uiteraard zijn "maar niet".

12 jaar geleden
in: Camera's
670

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja, ik denk dat je dan gaat naar de professionelere camera's.
De camcorders zijn in feit de compact camera's vanuit de fotografie. Wil je een spiegelreflex in de fotografie, dan ga je meer 'professioneler' werken.

Ik ben zojuist dit artikel tegengekomen...
http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/tips_en_truuks/filmen_met_je_spiegelreflex_camera.asp?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Photofacts+%28Photofacts%29
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Ik ga nog een vraag stellen over waarom juist alleen professionelere filmcamera's naar groothoek kunnen zoomen, terwijl camcorders wel ver naar tele kunnen zoomen.

Andere antwoorden (1)

Denk voornamelijk de kosten voor het apparaat,veel mensen gebruiken dit niet en is dus niet nodig dus ze laten het er af waarmee het goedkoper word net zoals andere functies die dan wel weer op dure camcorders zitten en die zijn dun weer voor de professionele mensen die dat willen en gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding