Zijn er webcams die ook in het donker beelden kunnen opnemen als je op de pc aansluit?

Ik wil een camera buiten neerhangen ivm vandalisme en opnemen voor bewijs maar vaak is het in het donker.
Zijn er webcams die dit kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een webcam lijkt mij niet geschikt hiervoor,
een echte camera systeem is beter hoor.;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kan een (simpele, goedkope) webcam al wel schrik aanjagen en daarmee vandalisme voorkomen. En, voorkomen is beter dan genezen natuurlijk! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik moet de beelden kunnen overleggen voor bewijs aan de politie
dus ik moet wel goed kunnen zien wie het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.conrad.nl

Antwoorden (3)

Of het nou overdag is of in het donker, een webcam zal voor bewijs niet voldoen. Voor bewijs is het noodzakelijk dat de beelden scherp zijn en je personen kunt herkennen. Vaak voldoen de meeste bewakingscamera's al niet aan deze eis en heeft de politie vrijwel niks aan de beelden.
Wil je ze echt pakken dan zul je een duurdere camera moeten aanschaffen, en dan eentje die snachts ook goed opneemt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een bewegingsmeter aanbrengen die een lamp aanzet. Heb je voldoende licht voor de webcam en jaag je de personen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er al 2 grote schijnwerpers {500 watt} hangen op een bewegingsmelder maar daar worden niet warm of koud van.
In aanvulling op de vorige reactie denk ik dat je eens moet kijken of er webcams zijn binnen jouw budget met infrarood. Er ontstaat bij slechte omgevingsverlichting een beter beeld.