Hoe open ik een LST- of CTG-bestand?

Wanneer ik filmpjes maak met mijn Nikon Coolpix P500 komen ze net als de foto's op mijn SanDisk HC Ultra 2 kaart. Op de computer kan ik ze dan niet openen. Enkele filmpjes staan in een LST-bestand en enkele andere in een CTG-bestand. Hoe kan ik deze openen? Of hoe zorg ik ervoor dat de filmpjes wel in een bestand worden opgeslagen dat ik kan openen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.6K

Antwoorden (2)

Converteren met gratis programma: Any Video Converter:

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je noemt zijn zeer waarschijnlijk geen video bestanden. Het zijn de textbestanden/list bestanden die de camera zelf gebruikt om te indexeren. Je kan het zeker weten door naar de grote van het bestand te kijken. Als het bestand kleiner is dan een foto weet je dat het geen filmpje is (aangenomen dat je langer dan 3 sec. gefilmd hebt).

Kijk eens of je volgende bestanden ziet:

.MOV
.AVI
.MPG

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoek naar .MOV bestanden

http://reviews.cnet.com/digital-cameras/nikon-coolpix-p500-black/4505-6501_7-34497849.html#reviewPage1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ ter compensatie van die betweter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de laatste 6 antwoorden een min gekregen, ik vermoed een fan.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, ik zag het bij een van je andere antwoorden ook al. Ik zou het even melden als het zo vaak voorkomt. Misschien iemand met anti-SP-gevoelens die op de verkeerde site zit?