Ik heb net een Nikon coolpix L23 gekocht. Is het normaal dat bij kunstlicht het lcd display een wat gruizig beeld geeft?

Hoe het bij daglicht is heb ik nog niet kunnen uitproberen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

ja, bij lamplicht is het beeld op het display wat korrelig Lamplicht is niet te vergelijken met zonlicht, zelfs zonlicht op bewolkte dagen geeft nog beter licht. omdat een gebrek aan licht een minder scherp beeld geeft, zie je dat op het schermpje als korrelig. Dat is ook de reden, dat bij die lichtomstandigheden er toch flitslicht nodig is. zonder flits krijg je alleen maar onderbelichte foto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat noemen ze ruis, dat is best normaal. Je kan ruis voorkomen door de iso lager te zetten of een flitser gebruiken. Als je de iso lager zet, doet de camera er langer over om de foto te maken, dus niet handig voor actiefoto's maar voor fotos van landschappen bij weinig licht bijvoorbeeld. Als je een snellere foto wilt maken kan je beter de flitser aanzetten. Zeg ik het goed jongens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bij weinig licht ontstaat een korrelig beeld dat "ruis" wordt genoemd. Als je zonder flitser (!) een foto zou maken, zou die er waarschijnlijk net zo korrelig uitzien als op het display. De flitser zorgt voor meer belichting en dus een betere foto.