Hoe heet zo'n 'paal' waarop een camera zit die door de lucht gaat?

Je hebt bij de Voice of Holland allemaal van die camera's die over het podium vliegen en vanaf de grond bediend worden. Ze vliegen dan zo langs de artiesten.

Zoals in deze video vanaf 3.40 min tot 3.44 min van deze link:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/aab62843-2b15-3506-80e9-98fd22f00881/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Dat heet een Camera Crane of een Boom Cam.

Toegevoegd na 3 minuten:
In het geval van het filmpje dat jij bedoeld is het een Camera Crane, zie afbeelding.

Een boom cam is wat kleiner, een losse paal die vastgehouden word.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb ook nog een reclame filmpje gevonden van een fabrikant van deze producten.