Canon flitser of ander merk?

Ik wil graag een opstelling maken van meerdere flitsers, 4 in totaal.
Nu vraag ik me af of dit flitsers moeten zijn van canon, of mogen dat ook andere zijn? Bv multiblitz, of andere merken?
De bedoeling is dat ze alle 4 op zelfde moment te laten flitsen.

Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de flitsers geschikt zijn om samen met jouw camera samen te werken via een zogeheten trigger kan je meerdere merken gebruiken. Laat je goed voorlichten in de winkel, er is een behoorlijk kwaliteitsverschil. Bovendien kan je vwb de lichtopbrengst soms beter af zijn om allemaal dezelfde flitsers te gebruiken. Veel plezier met het ontdekken van alles.

Bronnen:
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=flits+...

Ik zou een draadloze (raiografische) flitsonsteker nemen (universeel), deze op de hoofdflitser aansluiten en de andere flitsers als sleeve instellen. Waar je dan op moet letten of je flitsers als sleeve ingesteld kunnen worden. Geen draden in de studio en alles uitwisselbaar.

Eigenlijk wil je dan met studiofilters aan de gang. Inclusief softboxen of paraplu's. Met reportageflitsers kan je of met een draadloze ontsteking uit de voeten (dus 4 ontvangers en een zender). Of je gaat met master/slave werken. Dan moeten de flitsers dit wel aankunnen en van hetzelfde merk zijn. In principe zou je met 2 flitsers al genoeg kunnen hebben. Dan kan je daarbij nog reflectieschotten gebruiken voor de overige plekken. Tenzij je een grote ruimte moet uitflitsen. Als die ruimte voor de rest leeg is kan je ook met 1 flitser in de hand rondlopen (met een lange sluitertijd). Wat wil je fotograferen?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100