Wat is het hoogste aantal pixels die een camera kan hebben?

Op de een of andere manier ben ik gewoon erg benieuwd naar de camera met het hoogste aantal pixels.:D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel Megapixels heb je alleen nodig als je de foto's op groot formaat uit wilt drukken. Voor A4 formaat voldoet 5 mexapixel meer dan genoeg.

Het beste antwoord

Voor een "normale" camera de Nikon D800/D800E
is dat momenteel 36,3 miljoen pixels.

Afgelopen weekend geïntroduceerd op een beurs in Japan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is hoeveel MP?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3,6.
die M staat voor miljoen (ongeveer), net als in Megaherz, en Megabyte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3,6 is dus heel weinig. Er zijn toestellen met 8 mp en zelfs met 15 mp.

Andere antwoorden (2)

De Seitz 6x17 is met 160 megapixels momenteel de digitale camera met de meeste megapixels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het over ''normale'' camera's hebt word de hasselblad vaak genoemd : 50 megapixels.
al heb je aan 14 megapixels al meer dan genoeg xD