Hoe verander ik mijn sluitertijd op de camera?

Ik heb afgelopen weekend een aantal voetbalfoto's proberen te maken, via de sportstand op mijn camera (eos 60d) met 75-300mm lens, maar ik krijg de foto's niet scherp genoeg. Of beter gezegd, de spelers krijg ik niet scherp.

Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee en weet hoe dit op te lossen is.

BVD

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ok bedankt. 1/300 dus?

Antwoorden (1)

Het wieltje bovenop op Tv zetten en daarna met het draaiwieltje draaien om de tijd te veranderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat houden de cijfertjes die ik dan zie precies in? Hij stond op 10 en ik kan dan omhoog naar 13, 15 etc. En naar beneden, naar 8, 6, 5 etc. En moet ik hem dan op deze stand laten staan?? Bvd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zijn de tijden in tienden of hondersten van seconden. Het is een digitale camera dus probeer het gewoon en kijk wat het doet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke zal kijken. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is niet helemaal gelukt. De camera maakt niet snel genoeg foto's zoals ik wil. Ik draai m zelfs op 20 en hoger als ik dat zie staan, maar hij maakt niet snel genoeg foto's. Ik merk weinig verschil. Ik hoop op een antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer het getal wat je instelt zo hoog mogelijk te maken. Sport vergt snelle sluitertijd om iets scherp te krijgen. Stel in op 500 en hoger.
Hopelijk heb je genoeg licht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb het idee dat je niet de sluitertijd bedoeld, maar de burst rate; of wel Hoe je zo snel mogelijk achter elkaar foto's kan maken. Klopt dat?