hoe zet je digital 8 banden over naar je computer?

ik heb nog een "nogal oude" video camera liggen het is een 'sony digital handycam digital 8 steady shot cdr-trv140e' (dat is nogal een mond vol ja)
zoals je nu wel gelezen hebt draait deze camera digital 8 banden. die volgens mij niet meer te vekrijgen zijn...
dat even ter zijde...
ik heb wat bandjes liggen met beeld materiaal, die ik graag op mijn computer zou willen hebben alleen kan dit alleen via de camera... nadeel is, is dat sony geen ge-update drivers meer ondersteunt. ik heb een windows 7 64 bit systeem.

ik heb het ook geprobeerd met een video converter maar ook dit mocht blijkbaar niet baten... tjah of ik doe iets fout, maar voor zover ik kan zien werkt het niet.

iemand voor mij nog suggesties? of kan ik die camera maar gelijk bij het vuilnis gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je DV(I) uitgang op je camera? Je kunt je cam aansluiten op je pc en dan via een videobewerkingsprogramma je beelden importeren naar je pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja zover ik was ik ook wel... alleen daar heb ik wel drivers voor nodig... ene dit ding komt uit dat de tijd dat windows xp vrij net nieuw was... dus reken maar uit ;) LOL!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Modriouch ik denk dat je een firewire uitgang bedoelt DV is het codec wat gebruikt wordt (zowel op (mini)DV als digital8).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah zie dat die dingen ook i-Link DV-out worden genoemd. http://www.sony.be/lang/nl/product/sdh-digital-8/dcr-trv140e/tab/technicalspecs#tab
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt firewire is ook een benaming ervan.

Antwoorden (1)

Firewire (de uitgang die erop zit) heeft geen speciale driver nodig. Het kan wel dat je pc hem niet in een keer pakt, de pc herstarten met de camera er al aan gehangen en aangezet kan dan helpen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je met USB zit te knoeien (want dat zit er ook op) zou ik even op internet een firewire kabeltje bestellen. Heb je een laptop/pc met firewire ingang? Of een desktop met een vrije sleuf, die kaartjes zijn ook niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat dacht ik dus ook... maar hij vraagt toch echt naar een driver... helaas is deze cam niet zon plug en play ding
maar met dat firewire zitten we zowiezo op de goeie weg.
op het moment dat ik hem aansluit ziet mijn computer wel dat er IETS is aangesloten... maar hij kan niet achterhalen wat het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pc opnieuw opstarten met camera aan dan maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok ga ik es proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik heb het geprobeerd maar ook dit heeft niets uitgehaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schijnt een beetje een probleem te zijn onder 7 en dan vooral onder de 64bit versie. Heb je toevallig een XP/vista/7 32bits machine ter beschikking?