is het maken van video en fotos met een tablet veel beter dan dat ik dat doen met een smartfoon?

deze vraag stel ik omdat mijn videocamera versleten is, en ik tevens gebruik wil maken van een vertaalapp. met een tab kan ik niet mobiel bellen, met een smartfoon uiteraard wel...is de kwaliteit van video maken met een smartfoon idd zoveel minder dan met een tablet???...zodat om die reden een aanschaf van een tablet beter is???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal zijn tablet camera's troep. Op een sony xperia z1 of hoger is bijvoorbeeld een extreem goede camera te vinden. Ook op de s5, lg g3 of andere toptoestellen zitten echt goede camera's. Maar een echte nikon spiegelreflex camera kan je mobiel natuurlijk niet verslaan. Het hangt wel af van de mobiel die je hebt en de tablet die je hebt. Als je een s4 ofzo hebt zal hij zeer zeker beter zijn dan je tablet.

Bij de Samsung Galaxy S3 is de kwaliteit beter als de tablet dus ligt puur bij telefoon

Nee. Smartphones en tablets zullen veel meer per model afhankelijk zijn van hun camerakwaliteiten dan dat je kan zeggen dat de een per definitie beter is dan de ander. Volgens mij zijn smartphones omdat ze meer als camera gebruikt worden juist wat beter gemiddeld gezien. Ze zijn iig stukken handzamer dan een tablet en veel makkelijker mee te nemen. Sterker nog dat is het hele idee van een mobiel. De betere vraag is wat het verschil is tussen een smartphone en een gewone compactcamera een systeemcamera of een spiegelreflexcamera(DSLR) of videocamera. Op een paar speciale modellen/onhandige add-ons na kan je met smartphones niet zoomen, laat staan lenzen verwisselen en zo zijn er natuurlijk nog tientallen dingen te verzinnen waarin een smartphone minder is, maar ook waar een zware met meerdere lenzen uitgeruste DSLR minder is. Een smartphone zit bijna altijd in je broekzak. Als je het gemis in zoomen/verwisselbare lenzen/gemis van knoppen voor lief neemt lijkt mij een smartphone de betere keuze over een tablet. Met een tablet heb je namelijk het slechtste van twee werelden, onhandig meenemen en geen zoom/lenzen wisselen. Toegevoegd na 2 minuten: "is de kwaliteit van video maken met een smartfoon idd zoveel minder dan met een tablet" Mijn vraag is hoe je bij die stelling komt.

De kwaliteit is afhankelijk van de gebruikte camera module. Soms is deze hetzelfde in een telefoon en in een tablet. Je kunt dus nooit stellen dat het een per definitie beter is dan het andere. Wel is het zo dat er toepassingen zijn die zich beter lenen voor tablets. Maak je bijvoorbeeld een filmpje ter instructie van sport, dans etc. dan kun je die op een tablet direct in een redelijk grootte laten zien.

Over het algemeen zijn de smartphones wel beter, een tablet rondzeulen om "snel" een foto te maken is niet zo handig. Tablet camera's zijn meer geschikt voor skypen/facetimen.

Het zal ook afhangen van het aantal megapixel dat de camera heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100