Vragen over kwaliteit camera's?

Hey allemaal, ik heb een vraagje over camera's.
Kan iemand uitleggen hoe dat zit met kwaliteit van camera's.
-hoeveel megapixel is de beste camera die er is/ die jullie kennen en hoeveel zou die kosten?(niet dat ik daar het geld voor heb maar gewoon nieuwschierig)
-wat is de beste kwaliteit camera die je voor 150 euro kan krijgen?
-hoe zit het precies met filmpjes op youtube zoals dat er staat 720p? Betekend dat 7.2 megapixels ofzo?

Groeten matteo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

'de beste camera' bestaat niet, dat ligt helemaal aan de eisen die je stelt, waar je hem voor gaat gebruiken, hoeveel kennis je hebt van fotograferen en hoeveel ervaring je hebt. Een amateur maakt met een Hasselblad niet betere foto's dan een professional met een mobiele telefoon. (Een Hasselblad H4d-60 body (dat is dus nog zonder lens, kan je nog niet mee fotograferen) kost zo'n 36.000,- euro)

Een Casio Exilim Zoom Ex-Z2000 is een niet onaardige camera voor 150,- of minder

720p betekent een beeld van 1280 pixels horizontaal en 720 verticaal (1080p is 1920x1080)

Toegevoegd na 4 minuten:
overigens is 1280x720 een beeld van 921600 pixels oftewel nog niet eens 1 megapixel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou als ik jou was niet al te veel waarde hechten aan de megapixels. het is vooral belangrijk dat er gewoon een goede lens op zit, want een telefoon met bijv 5 megapixel, maakt vaak slechtere fotos dan een goeie camera met bijv 2 megapixel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat is dan een goede lens en weet jij dan iets rond de 150 euro wat in het algemeen een goede camera is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/cameras-en-foto/digitale-cameras/ misschien kun je hier wat mee, foto's zijn erg persoonlijk, is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Maar in deze lijst kun je in ieder geval een beetje een indruk krijgen van de kwaliteit.
Het is er nog niet, maar de grootste camera wordt er eentje met 3.2 miljard pixels
Over de prijs hebben we het maar niet (nog niet bekend)
http://tweakers.net/nieuws/77981/ontwikkeling-grootste-camera-ter-wereld-krijgt-groen-licht.html

Voor jou is 10Mpixel meer dan zat. Misschien dat 8MPixel prettiger is omdat het wat beter is voor de beeldkwaliteit.

De beste camera die je voor 150 euro kunt krijgen zijn die camera's die in de aanbieding 150 euro kosten.
Want beter camera's zijn duurder en slechtere camera zijn goedkoper.
Natuurlijk niet echt een antwoord, maar in de praktijk klopt het wel.

720p heeft meer te maken met video beelden, niet zozeer met fotocamera's. (anders moest deze vraag bij videocamera's staan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De beste camera" bestaat niet, Echt goede professionele camera's, waarvan je kan zeggen dat ze bijna ideaal zijn, zijn bijvoorbeeld de al eerder genoemde Hasselblad, een z.g. "middenformaat" sensor 36x48 mm, die heeft 40 Mp, en kost inclusief objectief 17.500,00 eurotjes. Een andere zeer goede camera is de Nikon D3x, met een sensor van de grootte van een kleinbeeld negatief of dia, 24x36 mm, en 24Mp, kost ongeveer
€8.200,00. Er zijn er nog meer, zoals de Canon 1Ds, ook 24x36, met21Mp, E7200,00.
Van foto apparaten onder de €150,- weet ik niet veel, maar daar hebben anderen al iets over gezegd.
Ook over die megapixels trouwens: Helemaal niet zo belangrijk, alleen voor profs die platen moeten kunnen maken die op 2x3 METER moeten worden afgedrukt. Met 8-10Mp kun je al op A3 komen, dat is 30x40cm.