Wat is een goede videocamera met verwisselbare lens voor een budget van max. €450,-?

Ik ben opzoek naar een goede videocamera die aan de volgende eisen moet voldoen:

- Onder de €450,01
- Verwisselbare lens
- full HD
- Snel bewegende beelden goed kunnen opnemen.

Zoals ik al zijn mijn budget is tot en met de €450,- maar 2de hands vind ik ook geen probleem.

Wat zijn videocamera's die aan mijn eisen voldoen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wil je een echte videocamera of mag het ook een systeemcamera of spiegelreflex zijn met verwisselbare objectieven?
Daarmee wordt het wel makkelijker iets te vinden in jouw prijsklasse.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee echt een videocamera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom per se een videocamera?

Het beste antwoord

Ik heb een filtering voor je gedaan waarbij ik heb gelet op:
1080p, FPS video en reviews. (zie de links onderaan)

Wil je veel keuze hebben aan lenzen om te uitbereiden?; Kies een nikon dsrl.
Wil je daarbij een kantelbaar scherm? neem de D5100

Moet de camera ook compact zijn?; Kies een microsysteem.

Overweeg ook hoe vaak je hem voor dat doel, waar voor je hem wilt aanschaffen, gaat gebruiken.
Ik bedoel, stel: je wilt deze camera om een clip voor een band te maken, en dat komt 1 keer in het half jaar voor, dan kun je misschien beter een microsysteem kopen, want dan kun je deze gelijk ook gebruiken voor je thuiskiekjes, dan heb je daar geen aparte camera voor nodig.
Je kunt beter 1 goede camera voor 2 doeleinden dan 2 voor een aparte, kun je het andere geld apart leggen om hem later te vervangen ;)

DSRL:
http://tweakers.net/pricewatch/309174/nikon-d3200-+-af-s-dx-nikkor-18-55mm-f-35-56g-vr-zwart/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/281327/nikon-d5100-+-18-55mm-vr-zwart/specificaties/

Microsystemen:
http://tweakers.net/pricewatch/289391/sony-nex-5n-+-18-55mm-f-35-56-oss-zwart/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/294808/samsung-nx200-+-18-55mm-f3-komma-5-5-komma-6-ois-zwart/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/291287/nikon-1-j1-+-1-nikkor-vr-10-30mm-f-35-56-wit/specificaties/
http://tweakers.net/pricewatch/282692/panasonic-lumix-dmc-gf2c-+-lumix-g-14mm-f25-asph-zwart/specificaties/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Een echte video camera met verwisselbare lenzen, zit al snel aan de 3.000,- of meer ,... dus dan zal je inderdaad voor een fotocamera moeten gaan, met film functie zoals de bijvoorbeeld Nikon 3200,
nu weet ik niet wat u van plan bent ermee te doen , maar voor 450,- kunt u ook de gopro hero3 black edition (sport camera) kopen die vervolgens in 1080p met 60 frames per seconde kan filmen , en 720p met 120 fps ( als de hoge frame-rate belangrijk is) die heeft alleen geen verwissel bare lenzen.
voor normaal filmen is trouwens 24fps ( wat bijna alle camera's wel hebben) goed genoeg (daar worden professioneel films ook in afgespeeld).
Houd er trouwens ook rekening mee dat als je een Nikon koopt en uitbreid met veel
Nikon lenzen het vervolgens zonde zou zijn een canon te kopen ( canon lenzen passen niet op Nikon ) en je dus min of meer gebonden zit aan Nikon, dan is het misschien slim om ook even te kijken naar de lens prijzen van Nikon en Canon en (de rest).