Is het mogelijk om audio en media te splitsen?

Ik heb een digitale foto en film-camera, waarmee ik een filmpje heb opgenomen. Dat filmpje wil ik dus graag op een cd'tje zetten. Maar inplaats van het beeld èn geluid op het cd'tje wil ik alleen het geluid. Als ik de bestanden van mijn camera op mijn laptop zet worden ze automatisch opgeslagen als 'vlc-bestanden' hoe kan ik dus de audi en media splitsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

virtual dub downloaden hier
( (let op!) geen xvid ondersteund wel divx)

unzip dat (gedownloade)bestandje en start virtualdub.exe

klik dan op:
-file>open video file = video openen

-file>save wav = geluid opslaan als wav (kan je omzetten naar bijv mp3 met andere progs)

-audio>no audio =geen geluid in je video zelf

-file>save as avi = die video opslaan (zonder geluid)

Toegevoegd na 43 seconden:
"hier" moet zijn: http://virtualdub.sourceforge.net/