Aan welke kenmerken kan ik zien of een lens geschikt is voor mijn camera?

In de fotowinkel hier, staat een tweedehands lens in de etalage. Waar aan kan ik herkennen of deze lens geschikt is voor mijn Canon EOS 350D?
(zonder er naar binnen te gaan en te vragen...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zul daar nooit achter komen, als je niet naar binnen wil gaan (ruikt het vies binnen?). Als alternatief zou ik de telefoon dan maar gebruiken (let op, nummer herkenning uit zetten) en dan maar even informeren naar de objectiefvatting en/of er een eventuele verloopring voor te krijgen is. (mogelijk beschikt de winkel over een website, dan is dit alles ook mogelijk via internet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je camera een beetje kent, kun je aan een lens achter glas al heel vaak zien of ie op je camera zal passen. De verschillen tussen de diverse vattingen zijn namelijk nogal groot. Maar ja Canon? de EOS'en hebben andere vattingen als hun voorgangers, en voor zover mij bekend niet uitwissel baar. Nikon is makkelijker.......

Andere antwoorden (3)

je moet vragen welke "vatting" er op zit . Dat is het metalen gedeelte waarmee hij aan je camera zit. Je zult je camera mee moeten nemen , dan kan je,als er 'n canon vatting opzit, hem controleren . Want als 'n lens gevallen is kan hij zoals dat heet scheel zijn . Dat wil zeggen dat de lensdelen niet meer goed op elkaar zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in ieder geval even informatie vragen bij de verkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede winkel zet erbij welke vatting de lens heeft. Verder heeft het te maken net de eisen die je stelt en of die lens aan jouw eisen voldoet. Succes.