Hoe kan ik een kapotte mini DV tape goed inladen op PC?

Heb gefilmd voor mijn eindexamen film gefilmd op mini DV. Echter toen ik de tape eruit haalde zat hij een beetje vast in de camera. Voorzichtig heb ik deze tape eruit gehaald en heel voorzichtig opgerold. Er is maar een stukje beschadigd van de tape.

Helaas ziet de computer en de camera de tijd-code niet meer, of loopt niet meer mee. En krijg dus vage digitale blokken.

Heeft iemand enig idee of de onbeschadigde gedeeltes van de tape nog gered kunnen worden?

Zou een hoop geld schelen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik heb ook een soortgelijke kwestie gehad. Het nadeel van een MiniDV is dat het allemaal van die timecodes bevat. Ik ben uiteindelijk gaan Googlen en op het bedrijfje Vidvd in Heerhugowaard uitgekomen --> http://www.vidvd.nl

Zij hebben de tape uiteindelijk overgezet in een nieuw bandje (mechanisme was kapot gegaan door mijn toedoen) en vervolgens overgezet met een hele goede machine en iets van een time base corrector ofzo.

Uiteindelijk is het een goed eindresultaat geworden! En het was niet zo duur, rond de 20 a 30 euro volgens mij (wel een jaartje of 2 geleden).

Succes!