Heeft de functie AI Servo op een Canon SLR nou ook altijd per definitie een voorspellende (Focus Prediction Function)) functie?

Zover ik weet is AI servo puur voor het blijven focussen op een bewegend voorwerp. Zodra een voorwerp snel van je af of naar je toe beweegt legt dit voorwerp dus een bepaalde afstand af in de tijd dat je afdrukt en de foto wordt genomen.
Hiervoor zijn camera's uitgerust met een "voorspellende AF"
Is dit de AI Servo waar ik het over heb? Op de Canon site worden "AI Servo" en voorspellend focusen apart genoemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (1)

Ja, wat jij hier beschrijft is wat de AI Servo autofocus functie doet.

Om maar meteen de bron te pakken:

http://photonotes.org/other/ai-servo.html
AI Servo AF is an autofocusing system designed exclusively for Canon EOS cameras. It uses a form of Artificial Intelligence (AI) to determine the speed and direction of moving subjects, then focuses the camera lens to a predicted position (Focus Prediction Function) in order to increase the probability of obtaining a sharp photograph.