Ik zoek een diascanner. Ik ben bang dat de goedkope (zoals van ION van ca 100 euro) beroerde scans opleveren. Wie heeft ervaring met dia's scannen?

Wie kent er een betaalbare goede dia scanner?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (6)

Ik heb een Epson flatbed scanner, Perfection 1250, alweer 5 jaar oud, met speciaal dia-raampje. Daarmee heb ik ongeveer 700 dia's ingescand, met goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ook iemand met zo een Epson scanner. Resultaten zijn goed. Het verdient aanbeveling om ze daarna nog even te photoshoppen op kleurverzadiging en contrast,
en ook soms op uitsnede.
Er zijn kleurcorrectie-plugins te vinden voor diverse merken diafilms.
(alleen weet ik niet meer waar...)
14 jaar geleden
Ik heb er een staan die ik gekregen heb en ook niet gebruik, je mag 'm voor niks op komen halen, kun je het proberen en als je het niets vind geef je 'm weer verder.
Pm voor meer info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al aan huren gedacht? Je hebt dan een topscanner die je prive nooit zult kopen vanaf 60 euro per week (zie voorbeeld in de link). Ik ga ervan uit dat je eenmalig je oude dia's wilt scannen en er geen nieuwe meer bijkomen.
14 jaar geleden
Ik heb een HP scanner die dia negatieven en diaositieven perfect scant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik al jaren een diascanner van Minolta maar die zijn niet meer leverbaar. Het belangrijkste om een dia of negatief goed te scannen is het oplossend vermogen van de scanner en de mogelijkheid van stof verwijderen en andere beeld verbeteringen. De Minolta die ik gebruik heeft een resolutie van 9600 DPI., hardwarematig. De scan daarvan kun via een beamer op het zelfde formaat tonen als via een ouderwetse projector.