Hoe voorkom ik condens in mijn spiegelreflexcamera?

Ik ga binnenkort naar Curacao. Vorige keer was de lens van mijn filmcamera steeds beslagen als we vanuit de auto met airco, de hitte in stapten. Deze keer wil ik mijn SLR meenemen. Hoe voorkom ik condensvorming?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Geen airco gebruiken? Of de camera in een koelbox, (eerst een tijdje open laten staan in de buitenlucht) die dan andersom werkt mee te nemen, zodat de temperatuur verschillen tussen camera en buitenlucht kleiner blijven. Ook eventuele wissel-objectieven hierin bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

condens ontstaat doordat de lucht warmer is als de lens.
daardoor krijg je die beslagen lens.
in dierentuinen hebben ze als je een warm verblijf ingaat, zoals een vlindertuin, aan de muur een machine hangen waar warme lucht uitkomt, zodat als je je bril eronder houd, de glazen warmer worden en dat er dus geen condens word gevormd op het glas.
misschien een idee om met een föhn ofzo de lens op te warmen, of met je handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, je idd.
Het beste is de camera niet in het tasje te bewaren, zodat de temperatuur en vochtigheid in en buiten de camera hetzelfde zijn.
Jaren geleden had ik hetzelfde probleem bij -25 graden. Maar door de camera niet meer in de tas op te bergen bleef hij prima functioneren en geen condens, terwijl andere mensen grote problemen hadden.