Canon xm2 remove cassette error

Ik film al zo'n 5jaar met een canon xm2, erg fijn dingetje. Zelfs zo fijn dat we 2 jaar later een tweede bij hebben genomen.
Maar sinds deze week heb ik ineens problemen, ik krijg een "remove cassette" error. Ik kan dan niet filmen en moet de cassette verwijderen, hij geeft deze melding zo 1 op de 10 keer, wisselen van tapjes of een cleaning cassette hebben niets opgeleverd.

Ook de tweede camera heeft het begeven, bij deze is het zo erg dat de cassette niet meer uit de camera te verwijderen is, de casing klapt gewoon niet verder open. :(

Heeft iemand enig idee waar ik mijn camera's kan laten repareren en wat de kosten daar ongeveer van zouden zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik zou dit bij Canon navragen. Wellicht is het een structuele fout (of zelfs ontwerpfout) en kunnen zij je gunstig helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Laten repareren is economisch gezien waarschijnlijk niet verantwoord - ook omdat 't euvel terug kan komen als 't een ontwerpfout/kwaliteitsfout is. Wel zal je 'm waarschijnlijk nog willen laten repareren om de huidige tape te redden en om de vorige tapes nog af te kunnen spelen. Maar ik weet niet of ik mijn vorige tapes nog zou toevertrouwen aan zo'n apparaat (dus wellicht een andere kopen om de vorige films nog af te kunnen spelen).

Voor nieuw op te nemen films ben je waarschijnlijk beter af met een degelijke moderne digitale recorder. Kies dan een bekend merk, en niet bijv. 'Yoko'.