Ik heb SD kaartje van 8 gigabyte. Die gebruik ik voor m'n spiegelreflex. Als ik de kaart in de camera doe, geeft ie aan van 'geen kaart.'

De SDKaart doet het wel in de computer en ook op m'n pocketcamera. Staat niet op beveiliging en heb het kaartje al geformatteerd. Andere SDkaarten doen het wel in de spiegelreflex. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Deze moet worden geformatteerd in fat / fat32 zeer waarschijnlijk staat hij op ntfs en dat kan de camera niet lezen formateren doe je door rechter muis knop op de ss kaart te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je camera de kaart eens formatteren en kijk of hij het dan gaat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, als eerste even proberen! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Helaas lukt het niet. Als ik bij formatteren op Oke klik, geeft ie weer meteen aan van 'Geen kaart'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op een incompatibiliteit van het een of ander...
Kan je camera wel 8 gig kaartjes aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er vanuit, had 'm bij de camera gekregen. Met tas enz. Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Maar voor de zekerheid gebruik ik nu maar een 4 gig kaartje. Met 2 extra op zak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's raar zeg. Kun je het kaartje wel op je computer formatteren? Ik zou dat zeker nog een keer proberen met een volledige formattering, niet een zogenaamde quick-format. Dan weer in de camera om te formatteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het kaartje doet het wel in de PC en pocketcamera. Heb ook meteen m'n foto's op harde schijf gezet. Op PC kan ik wel formatteren. Zodra die in de spiegelreflex gaat, geeft ie constant aan van 'geen kaart.' Zal morgen eens naar Dixons bellen, snap er ook niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nieuws van Dixon? Misschien weet de importeur van de camera het anders...