Als ik een camera heb met 1gb en 8 megapixels. Hoeveel foto's kan ik dan maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
2.1K

Het beste antwoord

Dat ligt helemaal aan de kwaliteit van de foto's, je zou het beste even kunnen kijken naar de grote van een foto en het dan uitrekenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe moet je dat dan uitrekenen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel bites is een foto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je camera geeft zelf al aan hoeveel foto's je nog kan maken.

Andere antwoorden (4)

Als je uitgaat van 2MB per gemiddelde foto dan kom je uit op 500 foto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De filegrootte van een foto genomen met een 8 MP camera (zonder te zomen) is ongeveer 2,3 MB.
Dit betekent dat je op een 1 GB (1000 MB) memory card ongeveer 1000 : 2,3 = 434 foto's kunt herbergen.

Bijgaande site geeft je nog wat extra informatie.

Zoals al door anderen gezegd kunnen "gewone" vakantiefoto's (15 X 10 cm) op een 3 MP stand genomen worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1GB kaartje is tegenwoordig niet meer zoveel. Bovendien hangt het aantal foto's af van de compressieniveau van de jpg plaatjes. Dus je hebt laag, middel en hoog kwaliteit.

In de handleiding van je camera staat een tabel waarbij per kwaliteitsniveau een aantal foto's op een kaartje kunnen.

Maar als je gewoon genoeg geheugen wilt, dan kan je het beste een 4GB of een 8GB kaartje nemen.
Mijn camera (10MPixel) kan op een 8GB kaartje 1000+ foto's opslaan.

Veel en veel te veel.

Waarom, je gaat absoluut niet 1000 foto's en dan ook nog die hele week 40uur die foto's uitzoeken en filteren. Dat is gewoon veel te veel werk.
Wat je normaal doet (als je echt wat met de foto's wilt doen), is na elke fotoshoot (dag) de foto's op een laptop zetten en dan een eerste selectie maken.

Als jij het vooruitzicht van 1000+ foto's verwerken voor je ziet, dan laat je het wel zitten. Gevolg nog meer foto's.

Mijn kaartjes zijn altijd leeg. En na elke shoot maak ik ze weer leeg (na het verwerken).

Nu schiet ik niet op jpg, maar met RAW. Dus kan ik 600+ foto's kwijt. Nog te veel, maar kan ik wel een weekend door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn camera krijg je raw images van 15-19 Mb, dit zijn 10MP plaatjes. Voor 8Mp plaatjes kom je uit op 12-15Mb per plaatje. Ga uit van 80-100 foto's