Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke sd/sdhc kaart is het beste voor mijn casio exilim fc-100?

Ik heb geen verstand van geheugenkaarten, en ik wil wel graag een goede.
En niet al te duur ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
922

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Sandisk extreme II volstaat omdat de duurdere eigenlijk alleen maar duur zijn door de transferrate. Deze snellere kaart heb je absoluut niet nodig voor het type camera wat jij op het oog hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een SD-kaartje van San Disk is prima. Ik heb ook een Casio Exilim en het is niet een al te best toestel maar dit kaartje doet het in ieder geval goed en was volgens mij een tientje voor 2 gb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijs hangt eigenlijk alleen af van hoe snel hij is en hoeveel capaciteit. Ik heb zelf altijd alleen naar de capaciteit gekeken en altijd de goedkoopste gepakt. Nog nooit gedacht van "wat gaat dat langzaam".
Als je echt foto's van 9.1 megapixel gaat maken (wat me erg nutteloos lijkt tenzij je je kamer ermee wilt behangen) krijg je bij jpg foto's van 2.1 MB. Dus met 4 GB kun je ongeveer 1900 foto's opslaan. RAW wordt het 13.1 MB per foto volgens onderstaande bron.
Mij lijkt het overigens dat de foto's wat groter worden dan wat deze site meld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens naar de site www.memoryshop.nl en vergelijk zelf wat je wilt hebben. Een standaard Sandisk SD/SDHC kaartje zou voor jouw camera genoeg moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding