op zoek naar een digitale camera spiegelreflex maar wat kost dat met extra lens

ik ben een leek hoeveel foto,s kan ik er mee nemen op een geheugen kaart. ik werkte nog met rolletje en scheelt het nog veel op schiphol ik ga tot 500 euro wat is een mooie camera voor deze prijs of leef ik nog in de steenetijd perk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Op www.steves-digicams.com staat een mooi lijstje van 'beste keuzes'.

Toegevoegd op 22-05-2009 21:16:00
Hier staat ie:
http://www.steves-digicams.com/best_cameras.html
Houdt je je aan die lijst, dan wordt 't moeilijk om een verkeerde keuze te maken. 500 euro is trouwens bijzonder krap voor een digitale spiegelreflex.

Toegevoegd op 22-05-2009 21:17:52
Stel, je koopt een 10Mpixel camera met een 4GB stickje. Dan passen er ongeveer 1000 foto's van de hoogste JPG-kwaliteit op één stickje. (Hangt er allemaal een beetje van af.)

Toegevoegd op 22-05-2009 21:21:41
Stel je koopt een 5Mpixel camera met een 4GB stickje. Dan passen er al gauw 2000 foto's op 't zelfde stickje. Maar da's eigenlijk allemaal veel minder belangrijk. Veel belangrijker is bijv. de kwaliteit van de lens en de sensor, en of er een systeem in zit die automatisch stof uit je systeem verwijderd/weert.