De Lomo Fisheye 2 is nieuwer, en heeft meer functies dan de Fisheye 1.

De 1 heeft geen zoeker bijvoorbeeld, dus je schiet min of meer op goed geluk.
De 2 heeft een losse zoeker die je erop kan klikken.

Bij de 1 is de enige manier om 2 beelden op 1 frame te fotograferen de rol terugdraaien na het maken van de foto.
Bij de 2 is MX (multi exposure) een optie die je in kan schakelen met een knopje.

Bij de 1 kan je de belichting niet regelen, drukken op de sluiter geeft altijd dezelfde belichting en sluitertijd.

Bij de 2 kan je dmv het half indrukken van de sluiterknop de sluiter openzetten, deze blijft openstaan tot je de sluiterknop volledig indrukt. Hiermee regel je de belichting van de foto.