geluidspeakers brommen

vandaag nieuwe tv aangesloten als ik het tv geluid over de speakers laat komen brommen deze nogal
bij de vorige tv nergens last van gehad.
hoe komt dit?

Toegevoegd na 4 dagen:
bedankt voor de reacties.
het probleem is opgelost door simpelweg de tv stekker 2 meter verderop in een ander stopcontact te plaatsen(dus een andere groep).
eindelijk verlost van het gebrom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
3.1K

Het beste antwoord

De aarde losmaken van alle apparaten. Ook van eventuele actieve speakers.

De brom is de 60Hz van het lichtnet (220), en die frequentie is terechtgekomen op je bekabeling. Dat komt meestal door aardlussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
hehe, eindelijk een goed antwoord. Zie de link voor meer info (er zijn meer oplossingsmodelijkheden en ik kan me voorstellen dat iemand niet graag aan het elektrische deel van de installatie sleutelt) http://www.elektronica-online.com/brom%20op%20geluidsinstallatie%20bij%20aansluiting%20op%20pc.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede link wel. Ook erg technisch en daardoor misschien wat moeilijk voor de vraagsteller.
Ik blijf toch adviseren om de aarde los te halen, ondanks dat je link het niet doet.
Dit omdat een computer vaak in een (slaap)kamer staat of in de woonkamer. In deze ruimtes heb je geen contactdozen met een aarde. Een aarde vind je vaak in de keuken of de badkamer. Daarom komt die brom toch al zo weinig voor. In de moderne huizen heb je gewoon minder geaarde contactdozen in die ruimtes waar een computer of een versterker staat.
paulus811
13 jaar geleden
Ik zou zelf voor de 'aardlus isolator' gaan die bij punt 3.2 wordt aanbevolen. Geen geknip of gesoldeer en voor 8,95 en een beetje verzendkosten is het probleem waarschijnlijk opgelost. http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/search.html?searchphrase=aardlus Ben met je eens dat het artikel hier en daar wat technisch is. Jouw advies is nog eenvoudiger en voordeliger. Laat tita maar kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een verlengblok nemen die niet geaard is. Dan hoef je niet te knippen.

Andere antwoorden (6)

Dat kan als je de stekkers er niet ver genoeg hebt ingeduwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doordat de stereo zichzelf geconfigureerd heeft aan uw oude tv, dus u zou de stereo eerst moeten configureren met uw tv. Dit kunt u beter laten doen door een bevoegd iemand, want die heeft er verstand van. Want wanneer u het zelf wilt proberen, dan kan de software van de stereo worden aangetast, een dat kan als gevolg hebben dat er speakers uitvallen, of dat u geen geluid meer heeft. Het kan ook aan uw tv liggen, dan heeft u pech, want de tv en de stereo kunnen dan niet matchen. Dus dan kunt u een bijpassende stereo bij de tv kopen.

mvg.
kamer van koophandel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin eerst eens met jouw tv te aarden, met een snoertje naar de centrale verwarming of een geaard stopkontakt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Een tv bestaat vrijwel volledig uit kunststof en dat kun je niet aarden.
Misschien heb je de verkeerde 'output' gepakt. Graag meer info idd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als televisie én versterker geaard zijn, heb je grote kans dat het over is. Aan beiden dus een geaarde stekker en die in een geaard stopcontact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de antenne stekker uit je tv trekt is het brommen dan over? Zo ja, dan heb je een aardelus met de huisaarde en de aarde van je antenne tussen je antenne aansluiting een zogenaamde TRAS doos zetten kan dan de oplossing zijn.