Harman Kardon AVR139 springt op protect dit gebeurt na 2 seconden bij aanzetten en de versterker gaat uit. Wie kan mij helpen ?

alle kabels zitten er goed in dus daar ligt het niet aan. Hoe krijg ik die melding eraf das de vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (3)

De speakerprotection van een versterker treedt in werking als er een gelijkspanning op de speakeruitgang komt te staan.
Meestal gebeurt dit als een onderdeel in de versterker defect is of als een ruststroominstelling verlopen is.
De versterker zal dus gerepareerd moeten worden door iemand die daar verstand van heeft.
Gelijkspanning op de uitgang van een versterker kan je geluidsboxen opblazen, het is dus goed dat de beveiliging zijn werk doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kabels kunnen wel goed zitten, maar de speakers kunnen ook sluiting geven. Dus haal speakers los en kijk wat er dan gebeurd, daarna een voor een weer aansluiten, of andere gebruiken om te testen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het met alle 2 voorgangers eens, maar heb je de zekering al nagekeken? Succes!